top of page
  • תמונת הסופר/תItay Alon

הפארקים בדיסנילנד פריז (מידע חיוני לפני שמגיעים)

עודכן: 4 באפר׳ 2022

אז הרבה שואלים כמה פארקים יש בדיסנילנד פריז? מה ההבדל בין שני הפארקים? למי זה מתאים?

האם זה שווה? כמה זמן לקדיש לפארקים האלו? וכו'....

אז גם אני הייתי מאוד מבולבל לפני שהגעתי בפעם הראשונה לדיסנילנד פריז. הרשת מוצפת במידע שלפעמים מאוד מבלבל.

החלטתי לעשות סדר אחת ולתמיד. כל המידע שלפניכם הוא כמובן מנקודת מבט שלי ואנסה לכוון אותו לכולם.


בניית הפארק החלה בשנת 1988, והסתיימה בשנת 1992. הפארק נפתח רשמית בשם "יורודיסני" אולם מספר המבקרים היה נמוך ביותר. הצרפתים ראו בפארק פלישה של התרבות האמריקאית ופגיעה אנושה בתרבות הצרפתית. ב-1 באוקטובר 1994 שינה הפארק את שמו ל"דיסנילנד פריז", נפתח בקרבתו פארק נוסף -פארק אולפני וולט דיסני, שהפך לחלק מאתר הנופש דיסנילנד פריז. עם פתיחת הפארק הנוסף ועליית מספר המבקרים הפך הפארק המפסיד בשנת 2002 לסיפור של הצלחה.

כל המתחם הענק הזה שנקרא דיסנילנד פריז (יש כאלו שעדיין קוראים לו יורודיסני), יושב בשכונה שנקראת marne la vallée והוא מונה כ11 מליון מבקרים מידי שנה.

המתחם מורכב מ-2 הפארקים, דיסני וילג׳ ו-6 מלונות מרכזיים השייכים לדיסני. כל זה נמצא בתוך הטבעת. מה שיש מחוץ לטבעת הם המלונות בשיתוף עם דיסני, מתחם קניות האוטלט val de europe ושכונה ממש נחמדה.

A. מלון דיסנילנד

B. מלון ניו-יורק של דיסני

C. מלון מפרץ ניופורט קלאב של דיסני

D. מלון אכסניית סקוייה של דיסני

E. מלון סנטה-פה של דיסני

F. מלון שאיין של דיסני

G. חוות דייווי קרוקט של דיסני

H. מלון B&B

I. מלון אלגונקווין אקפלוררס

J. מלון ארמון החלומות של וינה

K. מלון הקרקס הקסום של וינה

L. מלון קייריאד

M. מלון רדיסון בלו

N. אדאג'ו מרנה לה ואלה של ואל דה אירופה

O. מלון לה אליזה של ואל דה אירופה

P. מרכז קניות ואל דה אירופה

Q. אקוואריום SEA LIFE פריז של ואל דה אירופה

R. כפר העמק

S. גולף דיסנילנד

T. פריז

U. חוויית דייווי קרוקט


דיסנילנד פריז

מחולק לארבעה אזורים עיקריים, כאשר ביניהם מחבר הרחוב הראשי המכונה Main Street U.S.A, ובו חנויות מזכרות, מסעדות ובתי קפה. בסופו של רחוב זה ניצבת הטירה המפורסמת של דיסני, במלוא הדרה, והיא גם הסמל הרשמי של הפארק כולו. הנה לכם פירוט של ארבעת הארצות:

ארץ ההרפתקאות Advantureland: ארץ זו מדמה את החוויה המתלווה לביקור בג׳ונגלים שבאפריקה ואסיה. בלב האגם מתנשאים צוקי הר הרעם הגדול (Big Thunder Mountain), ביניהם מתפתלת מסילת רכבת ההרים "הרעם הגדול", מהאטרקציות הגדולות של דיסנילנד. זוהי רכבת כורים בסגנון הישן מעץ, המספקת נסיעה מהירה ומופלאה, עיקולים ופיתולים ועיצוב מקסים עם הרבה חוש הומור (כמו משפחת ציפורים על עץ המסתחררות בכל פעם שהרכבת עוברת תחתיהם). חוש הומור מוזר ופרוע במיוחד מאפיין גם את אחוזת הפאנטום (Phantom Manor), הרדופה בידי 999 רוחות רפאים משעשעות במיוחד. אטרקציה נהדרת אחרת היא Pirates of the Caribbean (כן, על זה מבוססים הסרטים) שייט יפהפה, המציג סצנות מחיי הפיראטים, כולל ספינת שודדי ים היורה עליכם פגזים המתיזים בנפלם רסיסי מים, כפרים שנפלו קורבן לשודדי הים הפורעים ועוד.


ארץ המערב הפרוע Frontierland: ארץ זו כוללת אטרקציות ומתקנים בסגנון המערב הפרוע. ברוכים הבאים למערב הפרוע של אמריקה, ארץ של בוקרים, כפרי אינדיאנים, אחוזת רפאים ונופי מדבריות דרום ארה"ב, המוקפים משום מה, באגם תכול גדול שבו משייטת סירה גדולה ויפה בסגנון מדינות הדרום.

בלב האגם מתנשאים צוקי הר הרעם הגדול (Big Thunder Mountain), ביניהם מתפתלת מסילת רכבת ההרים "הרעם הגדול", מהאטרקציות הגדולות של דיסנילנד. זוהי רכבת כורים בסגנון הישן מעץ, המספקת נסיעה מהירה ומופלאה, עיקולים ופיתולים ועיצוב מקסים עם הרבה חוש הומור (כמו משפחת ציפורים על עץ המסתחררות בכל פעם שהרכבת עוברת תחתיהם). חוש הומור מוזר ופרוע במיוחד מאפיין גם את אחוזת הפאנטום (Phantom Manor), הרדופה בידי 999 רוחות רפאים משעשעות במיוחד.


ארץ הפנטזיה Fantasyland: זו היא ארץ המכניסה את המבקרים לעולם שכולו פנטזיה והנאה. ארץ הפנטזיה הקלאסית של דיסנילנד, האהובה ביותר על הילדים הקטנים, מציעה מבחר של אטרקציות מקסימות – נסיעות בעולמותיהם של פינוקיו, שלגיה ופיטר פן, רכיבה על ספלי הענק במסיבת התה של הכובען המטורף או על דמבו הפיל המעופף, והסתבכות בנפתולי מבוך הפלאות של אליסה (בו נמצאות מזרקות מים משעשעות ומוזרות למדיי).

שתי האטרקציות הגדולות הן: טירת היפהפיה הנרדמת, החולשת על נוף הפארק ומוקפת עצים מרובעים להפליא, שבמרתפיה מנמנם דרקון ענק, וזה עולם קטן It's a Small World הקלאסי: שייט מתוק בין למעלה ממאה בובות המזמרות את שיר הנושא ומייצגות את חלקי העולם השונים.

ארץ התגליות Discoveryland: ארץ זו מאפשרת למשתתפים לחוות את החוויה הטמונה בגילויים עתידיים מתחומי המדע השונים. ארץ העתיד והתגליות של דיסנילנד פריז מציגה שתי אטרקציות מיוחדות ששוות את זמן ההמתנה האינסופי אליהם: הר החלל (Space Mountain), מתגאה בהיותו המתקן המפחיד בפארק, עוד מקור לגאווה צרפתית היא העובדה שמתקן זה מבוסס על ספרו של הסופר הצרפתי המהולל ז'ול ורן "הטיסה לירח", המספר על חללית שנורתה לחלל על ידי תותח ענק. וזה בדיוק מה שהולך לקרות לכם: בבניין דמוי הכיפה, המרהיב באורותיו בשעות החשיכה, יורה תותח מדי 36 שניות חללית של 24 נוסעים אל מרחב ענק חשוך כולו ומואר באור אלפי כוכבים מנצנצים, שם תעופו במהירות מסחררת בעיקולים, פיתולים ולופים, ללא אפשרות לראות לאן הדרך מובילה בסבך שמי החלל השחור סביבכם. עוד בחלק זה של הפארק: Star Tours– נסיעה בחללית עם הרובוטים של "מלחמת הכוכבים",La Visionarium– קולנוע עם קירות עגולים המציג עליהם סרט על מסע בזמן בחברתו של ז'ול ורן, ושלל משחקי וידאו וכלי רכב.

בפארק הזה אנו ממליצים לבלות לפחות יום שלם.



אולפני וולט דיסני

פארק קטן יותר המבוסס על אולפני דיסני אם ג’י אם. הפוקוס במאחורי הקלעים של ההפקות, פה תוכלו לצפות במופע פעלולנים, הופעות חיות לכל המשפחה ומספר אטרקציות מלהיבות למבוגרים.

  • סטודיו טראם טור Studio Tram Tour – טיול באולפנים בעזרת קרוניות, הלוקחות אתכם לראות תלבושות, אביזרים ורכבים מסרטים מפורסמים. בדרך צפויות כמה הפתעות, כמו המעבר בקניון הקטסטרופה...

  • רכבת הרוק אנד רול Rock 'n' Roll Coaster – רכבת הרים שנוסעת בתוך קליפ של להקת איירוסמית. רמקולים מכל הצדדים ידאגו שתשמעו טוב לאורך כל המסלול את קולו המזמר של סטיב טיילר הסולן...

  • מופע פעלולים Stunt Show Spectacular – מופע פעלולנים ואפקטים, היישר ממסך הקולנוע למציאות.

  • מופע טלויזיה Television Production Show – הצצה אל הפעילות בתוך אולפן טלוויזיה בהשתתפות המבקרים.

  • אנימטורים Art of Disney Animation – צפייה באנימטורים בפעולה.


בפארק הזה אנו ממליצים לבלות לפחות חצי יום.


דיסני ויליג' Disney Village

בדיסנילנד פריז תמצאו מתחם נוסף, שמדמה כפר, כמו דאונטאון דיסני בארה”ב, הנקראדיסני ווילאג' (Disney Village). מתחם זה כולל מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה, פאבים, ברים, קולנוע, הופעות וחנויות בנושא דיסני. הכניסה אליו לגמרי בחינם כך שגם אם יש לכם כרטיס כניסה לפארק אחד, ביום אחד, עדיין תוכלו להיכנס אליו – מתי שתרצו!



אני מקווה שהצלחתי לעשות לכם סדר. חשוב מאוד לתכנן את הביקור שלכם בדיסנילנד פריז. וכך למנוע בזבוז זמן יותר.

1,377 צפיות0 תגובות
bottom of page