top of page
  • תמונת הסופר/תItay Alon

הפנים החדשות של עולם התיירות

עודכן: 18 במאי 2020

עם כל הכבוד לחברות התיירות הגדולות, לאט לאט נכנס קונספט חדש של שירות לתיירות החוץ. עם הקידמה והטכנולוגיה, השמיים הפתוחים עושים רק טוב ללקוח. בנוסף לכך, תקופת הנגיף הארור, הקורונה או בשמה הלועזי Covid-19, ששינתה את כל כללי המשחק בענף הזה וללקוח זה עושה רק טוב.


אז נכון שיש את התיירים המקובעים שאוהבים "ללכת על בטוח" אלו שיזמינו רק דרך "המפלצות" הגדולות של השוק. מסתבר שהם עדיין לא יודעים מה הם מפסידים. לכן אני כאן כדי לפתוח לכם את העיניים ולהבין שהסוכנים העצמאיים והחברות הקטנות לפעמים יהיו לכם הרבה יותר משתלמים, ואני לא מדבר רק על הכיס. התמורה היא הרבה יותר גדולה. היחס האישי, השקיפות, הליווי הצמוד וכן, לפעמים גם יותר זולים. אמנם אני לא מנסה להתחרות בחברות הענק אבל מה שיש לי להציע הוא הרבה יותר "שווה" מכל חברת ענק בארץ ובחו"ל.


לעולם התיירות נחשפתי לא מזמן. אני מאוד אוהב לטייל בחו"ל והספקתי לא מעט. מצאתי את עצמי לפני כל חופשה, יושב ימים ארוכים, חוקר, מתכנן, בונה, עושה השוואות מחירים ולפעמים גם מצליח לדלות מידע ממדריכים מקומיים. מאוד אהבתי לצלול לתוך התרבות של כל עיר שביקרתי, לגלות את הסודות הכי כמוסים ולהבין מה יש לכל עיר להציע לי. כמובן שכל אחד שיישב ויעשה את אותו תהליך יגיע לתוצאות שונות. פריז, ברלין או ברצלונה בעיני האחד לא נראות אותו הדבר בעיני השני.


אז אחרי עבודה קשה סוגרים טיסה ולאחר מכן מלון, הסעות עם נהג מקומי, רכבת או שאטל, אטרקציות והכל מוכן ליום הגדול. הינה הגיע הרגע, מארגנים מזוודות מחר טסים. בשדה התעופה עושים את הצ'ק אין, בידוק בטחוני ויאלה קרנבל בדיוטי. טיסה של מספר שעות ונחתנו ביעד המבוקש.

אני מוצא את עצמי מטייל בעיר, כאילו כבר הייתי שם למרות שזו הפעם הראשונה. הרי אחרי שעות ארוכות שאני משוטט בגוגל מפס, בבית על שולחן העבודה, אני כבר חצי מכיר את העיר.

אחרי כמה חופשות כאלו הצלחתי להבין שבנוסף לזה שאני אוהב את זה, אני טוב במה שאני עושה והחלטתי לעזור לאחרים. זה התחיל ממשפחה קרובה וחברים. הייתי שולח להם את תכנון המסלול שכתבתי על קובץ וורד וכמובן שאצלי זה לא מספיק. הייתי יושב איתם ומשנה את המסלול בהתאם לאופי הטיול המבוקש, הרי אני כבר מכיר כל פינה בעיר.


בחופשה האחרונה שבניתי לקרוב משפחה, נפל לי האסימון.

"איתי, קח את עצמך בידיים ותתחיל למכור את הידע והכישרון הזה..."


בואו נגיד שראש עיסקי אף פעם לא היה לי, ואולי הייתי צריך מישהו שיזיז בשבילי את הדברים. עד היום אני רואה בעסק הזה כשליחות לעזור לאחרים וחשוב לי מאוד, אחרי שכל לקוח שלי חוזר מחו"ל, לדעת שהוא מיקסם את החופשה שלו בצורה המושלמת לפי ראות עיניו.


נכנסתי לעולם התיירות והתחלתי למכור דילים דרך פוסטים בקבוצות פייסבוק שאני משווק דרך ספקי שירות שונים. עזרה לזוגות ומשפחות לבנות טיולים בעיקר לאירופה, אבל לא רק.

כך בעצם נולדה Post to Coast ועם הזמן החלטתי שאני רוצה להתמחות במקומות שאני אוהב וכמובן ביקרתי בהם. האתר הראשון עלה לאוויר והוא מתמקד בפריז www.post2coast-paris.co.il ויש עוד בדרך. מוזמנים להיכנס לקבוצת הפייסבוק Post to Coast - חופשה בפריז.



אז איך בעצם אני מגיע למצב שאני מוכר "חבילות נופש"? למרות שאני לא כל כך אוהב להשתמש בצמד המילים האלו שממסחרות את העסק, ואיך אני עומד מול מתחרות הענק שיש בשוק התיירות? מה בעצם אני מציע? ולמה שווה לסגור דיל אצלי ולא אצל "מפלצות" השוק האלו (בלי להזכיר שמות)? מה לגבי המחירים?


דבר ראשון, הצלחתי להבין שחברות הענק הן לא המתחרות שלי בכלל. אנחנו לא בנויים אותו דבר ואפילו לא מציעים את אותם השירותים. בנוסף, הייעוד של העסק שלי זה לספק למשתמש חוויה ואווירה טובה עוד לפני היציאה לחופשה וכמובן גם אחריה. אני אלווה אתכם מהרגע שהחלטתם שאתם רוצים חופשה בחו"ל עד שתחזרו.


איך זה קורה? בדיוק ככה:

שלב ראשון: יצירת קשר והכרות.

לרוב פונים אלי דרך פוסטים שאני מפיץ במדיה או מפה לאוזן. ישנם כמה שאלות שאני שואל לפני שאני מתחיל בחיפושים כמו: מי יוצא לחופשה? מה התקציב? אלו אטרקציות אתם אוהבים בעיר? חיי לילה? קרבה לתחבורה חשובה לכם? וכן הלאה. רק ככה אני מתחיל לגבש בראש מסלול או תוכנית שמתאימה למי שפנה אלי, בין אם זה זוג בירח דבש רומנטי בפריז, טיול בר או בת מצווה לדיסנילנד, טיול חברים בברלין, מסיבות בברצלונה ואיביזה או סתם להתפרק באמסטרדם כי בא לכם להירגע. והשיא מגיע כשאנחנו יודעים גם להפיק אירועי הצעת נישואין בפריז בשיתוף עם אנשי מקצוע הנכונים שבחרתי בקפידה.

אפשר לפנות אלי דרך הוואטסאפ.

שלב שני: בחירת טיסות ובית מלון

אחרי שעשיתי סקר ובדקתי איזור הכי טוב ללינה (משימה לא פשוטה), אני מציע כמה חלופות גם של בתי מלון וגם של טיסות הכי משתלמות.

שלב שלישי: העברות משדה התעופה והסעות

מה יותר נוח מנהג שממתין בקבלת הפנים של שדה התעופה ומחזיק שלט שעליו מופיע השם שלכם? הדרך הנוחה, הבטוחה והמהירה ביותר להגיע משדה התעופה למלון היא לקחת את שירותיה של אחת מחברות ההסעות. כמובן שאני מציע את השירות הזה אך עם זאת נותן אופציות חלופה לתחבורה ציבורית. את אנשי המקוצע שאני ממליץ עליהם בחרתי בקפידה.

הנהג יסיע אתכם ליום כייף וימתין לכם בשעת הסיום. נהגים עם ניסיון שדוברים עיברית ואת השפה המקומית ומתמצאים בנוף המקומי. לפעמים זה יהיה הרבה יותר משתלם. חוסך המון טעויות וזמן יקר!

שלב רביעי: אטרקציות, מסעדות ובתי קפה מומלצים, ברים ומועדונים.

תקבלו רשימה ארוכה של בתי קפה, קונדטוריות ומסעדות כשרות ולא כשרות (לפי דרישה). באתר של פריז יש קטוגריה שמיועדת לציבור הדתי ושומרי המסורת. המלצות על מסעדות, מלונות ורשימת בתי הכנסת בעיר. וגם מה שאין באתר תמיד אפשר לשאול (תכף אספר לכם איך). בנוסף יש רשימה ארוכה של ברים, מועדונים והמלצות לחיי לילה בעיר.

כמעט בכל עיר מרכזית בעולם ניתן להזמין כרטיסים לאטרקציות הכי שוות במחירים מעולים. אחרי שעשיתי סקר שוק ארוך, בחרתי את ספקי הכרטיסים האמינים והטובים ביותר.

שלב חמישי: הצעת מחיר ותשלום

אחרי שעברנו כבר את תהליך ההכרות ובנינו מסלול לחופשה הכי מושלמת עבורכם. תקבלו הצעת מחיר על מלון וטיסה. להבדיל מחברות הענק מחו"ל אצלנו ניתן לשלם בתנאים נוחים.

תנאי התשלום שלנו:

כרטיס אשראי - ניתן לשלם בכל כרטיס אשראי עד 3 תשלומים ללא ריבית ועד 12 תשלומים עם ריבית מזערית.

העברה בנקאית – לחשבון הבנק שאני אעביר לכם (יש למסור לי את האסמכתא לאישור סופי).

מזומן – בהתאם להגבלת החוק (עד 11,000 ₪), ניתן להגיע למשרדים.

ניתן לפצל תשלום עד 4 כרטיסי אשראי שונים (הכי נוח כשמדובר בכמה משפחות או קבוצה).

להבדיל מחברות מחו"ל אני מחייב בשקלים ולכן לא יהיו עמלות על המרת מטבע.

אה... וכמעט תמיד המחיר יהיה יותר זול מהם (תבדקו אותי).

אטרקציות אתם תזמינו באופן עצמאי מהאתר או מלינק שתקבלו ממני. חשוב מאוד לדעת מאיפה להזמין אטרקציות. גם אם בחרתם שאתם רוצים לחפש לבד, זה יותר מבסדר והמלצה שלי היא לא לקפוץ על הזול מבין מה המצאתם, אלה על האמין ביותר. לכן עשיתי עבודה מחקר מאוד ארוכה כדי לבחור את ספקי האטרקציות הטובים והאמינים ביותר בעולם.

שלב שישי: הפכתם לחלק מהמשפחה!

אם כל זה לא הספיק לכם, אז שמרתי את התותחים הכבדים לסוף. לאחר שסגרנו הכל ויש לכם תאריך ליעד החלומי, תקבלו לינק הצטרפות לקבוצות הוואטספ שלנו. בקבוצה תוכלו לקבל השראה מחוכמת ההמונים. אחרים ששיתפו את הטיול שלהם, המלצות שלנו לפני היציאה לחופשה וגם תוך כדי. אתם ליד מגדל אייפל ואתם רוצים מסעדה טובה? לא יודעים איך להגיע למולן רוז'? זה פשוט מאוד. אתם שולחים הודעה בקבוצה ומיד תקבלו מענה מהמדריכות ואנשי המקצוע שעובדים עם האתר בשיתוף פעולה.

רק כדי לעשות סדר בדברים, גם אם לא תזמינו חופשה מ-Post to Coast, תקבלו את הלינקים של הקבוצות. המטרה שלי היא לא רק כסף ורווחים אלה להפיץ את הידע והשירות לכלל.

לדוגמא, הצטרפות ל- 2 קבוצות וואטסאפ פעילות של פריז:

אם הגעתם עד לכאן, אני מקווה שהצלחתי לשכנע אתכם שלא תמיד הכי משתלם להזמין חופשה דרך ענקיות המשק של התיירות. משתלם זה לא תמיד כלכלי ובטח שהתמורה שתקבלו, היחס האישי והשקיפות הרבה יותר שווה.

איתי אלון

המשך יבוא....

73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page