top of page
  • תמונת הסופר/תItay Alon

יום הבסטיליה: איך יחגגו השנה הצרפתים את ה-14 ביולי?

עודכן: 14 ביולי 2020

בזמן שהצרפתים מנסים לחזור לשיגרה, עוד פסטיבלי קיץ ומסיבות המוניות רבות מתבטלות בגלל משבר נגיף הקורונה המתמשך.

אז איך תיראה השנה חגיגת יום הבסטיליה המסורתית?

יום הבסטיליה נחגג באופן סדיר מאז 1879, 90 שנים לאחר המהפכה הצרפתית, אז הוא נקבע באופן רשמי כחג לאומי. היום בו התרחשה נפילת הבסטיליה (1789), אירוע מכונן במהפכה הצרפתית. חגיגות יום הבסטיליה נערכות בעיקר בשדרות השאנז אליזה, אך בשנים 1919 ו-1974 הועתק המצעד הצבאי לכיכר הבסטיליה. בדרך-כלל מתקיימות תהלוכות של כוחות מחיל הרגלים, אחריהם קבוצת מכוניות, ולסיום טסים מטוסים ממשמרות צרפת.

השנה ה-14 ביולי יהיה מעט שונה. תהלוכות וחגיגות מסורתיות יבוטלו או יערכו במתכונת שונה כמו Bals de Pompiers הפופולרית, שבהן מכבי האש הצרפתיים מארחים בתחנות הכיבוי אירועי ראווה.

מסיבות ואירועים מסויימים יתקיימו באורך שונה, בהתאם להנחיות הבריאות והמציאות הקיימת.


זיקוקים של יום הבסטיליה במגדל אייפל.

זיקוקי הדינור המפורסמים של יום הבסטיליה במגדל אייפל יתקיימו כרגיל, אך מבלי שההמונים הקבועים יצפו במופע מלמטה.


הרשויות של פריז אסרו על כל כינוס החל משעה 11 בבוקר על שטח הדשא של שמתחת למגדל. הגישה סביב תחנות המטרו Trocadéro וב- Pont d'IIna תוגבל גם היא החל מהשעה 16:00 בכדי למנוע התכנסויות סביב האנדרטה האיקונית. מופע הזיקוקים מתוכנן לשעה 23:00 בערב.


כל מופעי ואירועי ה-14 ביולי יהיו משודרים בטלוויזיה באופן מלא וזאת על מנת למנוע עומסים והתקהלויות. יש כאלו שניצלו את הפירצה בהנחיות כמו ממגדל מונפארנס, שמוכר כרטיסים ברשת בכדי לראות את הזיקוקים מהגג הפנורמי שלו. יהיה אפשר לראות גם את המופעים מסירות שייט, שמארגנים תפריט מיוחד ל-14 ביולי.


קונצרט סימפוניה של שאנז דה מארס

הקונצרט הסימפוניה הרגיל שאורח רדיו צרפת על מדשאת שאנז דה מארס יישמר, אך עם קהל וירטואלי בלבד. המופע החי ישודר בשעה 21.15 בערב France Inter ובטלוויזיה של צרפת 2. מופע האוויר המסורתי של פריז השנה יוחלף המצעד הצבאי שמתקיים בכל שנה ב-14 ביולי בשאנז אליזה, במחווה לעובדי הרפואה בכיכר קונקורד.


בלשכת נשיא צרפת הודיעו כי במקום מצעד החיילים המסורתי ותהלוכה צבאית בשאנז אליזה, השנה יתקיים טקס קטן בהרבה בכיכר קונקורד, שם מסתיים המצעד בדרך כלל, בהשתתפות נציגים של רופאים, אחיות ואנשי בריאות צרפתים. הטקס המתוכנן יופחת "ל -2,000 משתתפים וכ-2,500 אורחים", בהתאם לכללי הריחוק החברתי. עם זאת, תערוכת האוויר המסורתית של יום הבסטיליה אושרה.



126 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page