top of page
  • תמונת הסופר/תItay Alon

MINI HONEYMOON - Romance in Paris

חשבנו על יעד רומנטי וקולינרי במיוחד למיני-ירח דבש שלנו. התחתנו באפריל לכן רצינו יעד באירופה במזג אוויר נעים. זאת בדיוק הייתה סוף עונת הפגנות של האזרחים נגד המדינה והמחירים היו נגישים הרבה יותר. חייבת לציין שלא הרגשנו שום עוינות, גם כשנחתנו בתאריך 1.5 שזה חג הפועלים בו היו המון הפגנות שכללו רימוני עשן, המון ניידות משטרה וכו' זה לא היה מאיים ואפילו התרשמנו מהלכידות של האזרחים.

כנסו לאינסטגרם שלי להיילייט "paris" כדי לראות את כל הטיול https://www.instagram.com/shovalshlanger/

פריז מחולקת לרובעים שונים, אנחנו החלטנו ללון בסן מישל צמוד לרובע הלטיני שקרוב לסן ג'רמן ורובע המארה.

הסבר קצרצר - רצוי להיות סביב הרובעים המרכזים כי שם יותר בטוח להסתובב, אין המון מהגרים בלילות וגם קרובים לאטרקציות השונות. אפרט בהמשך על הרובעים השונים שביקרנו בהם.

נחתנו בבוקר בטיסת לילה והחלטנו לקחת רכבת למלון במקום לקחת מונית. כבר בשדה התעופה באזור הנחיתה חברות מוניות וביניהם גם נהגים ישראלים מציעים לך לקחת מונית (לא מתשלם בכלל- מציעים 40 יורו במקום 20 יורו ברכבת). נורא פשוט לקחת רכבת באופן עצמאי צריך רק להסתכל על השלטים. לקחנו מטרו לתחנת סן ג'רמן ויצאנו בדיוק בתחנה של הנוטרדהאם, הגענו שבוע לאחר השריפה שפרצה שם בעקבות השיפוצים אך עדיין מחזה מרהיב להסתכל על המקום. אחרי הליכה קצרה ברגל עם המזוודות בה חלפנו על שדרת הצעירים ברובע הלטיני המלאה בפאבים פעילים במיוחד בערבים, מסעדות וברסרי בכל פינה הגענו לרחוב המלון שלנו בסן מישל.

ישנו במלון - les bulles de paris

המלון: ההחלטה במיקום המלון נבעה מכך שהוא מול האוניברסיטה כך שידענו שיש אזור של סטודנטים והמון מקומות בילוי באזור. הרובע מרכזי מאוד ונורא קל להתנייד לכל רובע אחד מהמלון. יש חנויות ומסעדות בקרבת המלון וגם חנויות טבק שם ניתן להשיג כרטיס סים, סיגריות ויין לחדר. רחוב ליד היה לנו סופר קורפו גדול שם קנינו לעצמנו חטיפים, קרקרים וגבינות שיהיו לנו בחדר.

קונספט המלון- שמפניה! יאיי החדר מעוצב כולו בסגנון שמפניה. החל מחדר האמבטיה שהכיורות היו פקק שעם אחד גדול, שרפרפים בעיטורי שמפניה, מיטה עם קיר מעוצב של בועות שמפניה, מצעי שמפניה, שמפניות במיני בר ועוד. השירות במלון היה סופר מעולה..

קיבלנו את החדר במלון השמפניה שלנו. נחנו קצת התארגנו והלכנו לאורך נהר הסיין הגענו לרחוב הצבעוני-Rue Cremieux כמובן

רצינו נחיתה רכה, ושמענו המון המלצות על מסעדת בלאגן - של השף אסף שני והשף הפעיל שם - דן יושע.

אכלנו ארוחת ערב מפנקת ביותר -ראשונות, דגים בשר וקינוח מטורף!

את הדרך חזרה למלון עשינו ברגל וזאת הייתה החלטה חכמה, ראינו את פריז נוצצת בלילה, המסעדה נמצאת באזור הלובר וממש יפה שם בלילה, רואים את האייפל מואר כולו ואת הגשרים מעל הנהר זוהרים, עצרנו בפאב שכונתי לעוד קצת יין וחזרנו למלון לשון סוף סוף.

טיילנו בלילה בלובר ובפאבים הגענו למלון ולישון.

יום חמישי - היום ה-2 לטיול

הלכנו לטייל ברובע המארה, בדרך עצרנו ואכלנו עוגית מוס גן עדן במאפיה שמכינים הכל במקום ומול הקהל שמגיע לקנות. קנינו כמה עוגיות עננים, טעם שוקולד לבן שחור וקפה. הגענו לרובע המארה היהודי, כבר בכניסה ניתן להבחין במזוזות המקשטות את החנויות ובסמל מגן הדוד. ברובע המארה ובכלל בפריז יש המון חנויות וינטג' מגניבות עם מציאות של ממש. מסעדות כשרות וחנויות בוטיק.

ביום השני של הטיול היינו מאוד ספונטנים, פשוט רצינו להכיר את פריז ולא ללכת לפי תכנון מסיום.

ביציאה מרובע המארה הגענו לאזור "גאה" מעברי החציה, ברים ומסעדות בסגנון צבעי הגאווה.

המשכנו לכיוון פומפידו- טיילנו באזור ונכנסו קצת לסייר בפנים. משם המשכנו ללובר לחנות הבשמים לוקסברג קנינו כל אחר בושם פריזאי ממש טוב. התחיל לרדת גשם די חזק, המשכנו קצת לטייל באזור הלובר והגנים ומשם נסענו לאזור סן מישל. ניצלו את הזמן הגשום והחלטנו לצאת לשופינג - לקחנו רכבת לפריימרק לקניון ואל דה יורופ וחזרנו ממש מאוחר. אחרי שפרקנו את כל הקניות בחדר המלון, ירדנו לארוחת ערב מפנקת במסעדה יוקרתית באזור המלון, אני הזמנתי טרטר בקר ציפס וסלט ויובל ברווז עם פוטטוס, אחרי יום ארוך הלכנו לישון שבעים במיוחד.

יום שישי - היום ה-3 לטיול

התחלנו בסיור בגני לוקסמבורג שהתאהבתי בהם מאוד! עצים מיוחדים, גבוהים וירוקים ממש,ומזרקות ופינות ישיבה, שדרות פרחים צבעוניות וסמטאות. אחרי שרבצנו לנו בגנים עברנו במאפייה התפנקנו בעוגת תותים.

משם חצינו את גשר המנעולים הישן שאגב כבר אין עליו הרבה מנעולים וחידשו אותו לגמרי עם רצפת עץ. הלכנו לאזור הלובר לטייל קצת באזור וממש במקרה לאחר מכן הגענו לארמון דה פאלאס, משם המשכנו לרובע אופרה לגלריי לאפייט, קניון מרהיב, התקרה מלאה בויטראז' מהמם, חנויות שונות המפוזרות על כל שטח הקניון וגם תצפית מיוחדת.

רובע האופרה די רחוק מהאזור שלנו, לקחנו קורקינט בירד שמפוזר בכל מקום ונסענו לכיוון השאן זה ליזה, טיילנו בשדרה, ביקרנו בחנויות המותגים הענקיות, עלינו ברגל עד לשער הניצחון והאייפל.

בערב היה לנו מקום שמור במסעדה - MAISON DE LA TRUFFEE מסעדת כמהין מושלמת. אכלנו קרפצ'ו בקר, סלט מרענן, רביולי כמהין ופסטה כמהין.

יום שבת - היום ה-4 לטיול - דיסנלנד

טוב זאת חוויה מרגשת ממש! אני הייתי בדיסני בפריז בטיול בת מצווה, וגם בארה"ב עם יובל והמשפחה שלו אבל להיות ביחד כזוג זה ממש נחמד. הרגשנו כמו ילדים בני 10 שמתלהבים מכל מתקן ומכל דמות שאנחנו רואים.

הפארק מחולק לכמה אזורים: פארק פנטזיה בו מתקנים של אליסה בארץ הפלאות, פארק עולם הרפתקאות בו מתקן שודדי הקריבים, מלך האריות, מוגלי והעץ הגדול של רפיקי, פארק עולם דיסקברי עם חלל, אנימציה ורכבת הרים מטורפת.

יש 3 רכבות הרים וכל השאר מתקנים לא אקסטרימים במיוחד.

הקדשנו לדיסני יום שלם. הגענו ברכבת אחת עם החלפה באמצע.

היינו בדיסני עד 21:00 נהננו ממש ולא ראינו שהזמן ממש עבר. אחרי יום מהנה ומתיש בו זמנית חזרנו לסן מישל ואכלנו במסעדה לדעתי הכי טובה שאכלנו בפריז. הזמנתי פטה כבד אווז עם ריבת תאנים, סיר מפוצץ מולים הכי טעימים שאכלתי בחיי ויובל הזמין המבורגר.

יום ראשון יום אחרון לטיול - חזרה הביתה

קמנו מוקדם ולקחנו מטרו לאייפל, עשינו פיקניק בדשא, דפקנו פוזות למצלמה ומשם המשכנו לשאנז אליזה, ללובר ולאזור סן ג'רמן. בדרך טעמנו עוד מקרונים, עוגיות וכו' קינחנו במקדונלדס. חזרנו למלון נפרדנו מפריז וחזרנו לארץ.

טיפים:

מטרו בתוך פריז 3.80 יורו מי שנוסע הרבה עדיף כרטיס נוסע. מטרו מחוץ לפריז כמו לדיסני או לפריימרק (ואל דה יורופ) עולה בסביבות ה20 יורו. (המחירים לזוג) שקיעה מאוחר מאוד, יש שמש עד 21:30 בערך. בבוקר החנויות לא נפתחות מוקדם. מסעדות יקרות אבל שוות את זה, רוב הכסף היה על אוכל. סים לסלולר אפשר לקנות בחנויות טבק של חברת SFR מצוין.

לינה והתמצאות: ישנו בסן מישל צמוד לסן גרמן באזור הלטיני. ממש קרוב לנוטרדאם, מטרו וRER קרוב למלון מאוד. מלא מסעדות וגם שדרת פאבים של כל הצעירים (קמפוס הצעירים ממש ליד המלון)

הלכנו ברגל המון! מכירים את העיר הכי טוב ככה ונכנסנו להמון מקומות שגם לא היו בתכנון שלנו.

ניווטנו באמצעות גוגל מפס, שמרנו מראש יעדים.

אוכל מושלם! להזמין מנות צרפתיות למי שלא שומר כשרות- מולים, ברווז, סטייקים, פלטת גבינות ונקניקים, יין יין ועוד יין.

מקומות מאסט-

פיקניק באייפל, רובע המארה ממש מקסים עם חנויות וינטג נחמדות מאוד, רובע האופרה סיור בגלרי לפייט ובחנויות באזור, לובר, גני לוקסמבורג, פלזה פלאס, פומפידו, שאנז אליזה, שער הניצחון, דיסנילנד.